Leren van spel : ideeënboek
Leren van spel : ideeënboek
Samenvatting
Dit inspiratieboek is uitgegeven naar aanleiding van het project ‘’Leren van spel”, dat financieel werd ondersteund vanuit RAAK- Sia. Een projectgroep bestaande uit
onderzoekers en lectoren vanuit verschillende hogescholen was verantwoordelijk voor de uitvoering. Vier hogescholen deden mee: Windesheim (Flevoland en Zwolle), Stenden Hogeschool en Saxion. Het doel van het project was om professionals, die werken met jonge kinderen, toe te rusten om spel in een rijke speelleeromgeving te
stimuleren en dit te koppelen aan leerdoelen binnen de cognitieve ontwikkeling en zelfsturing. In het project "Leren van spel" zijn op vijf locaties in Nederland leerkrachten en pedagogisch medewerkers samen in Professionele Leergemeenschappen (PLG’s) aan de slag gegaan om rijke speelleeromgevingen te ontwerpen, waarin kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen.
Organisatie | Hogeschool Windesheim |
Afdeling | Domein Windesheim in Almere |
Lectoraat | Urban Care and Education |
Datum | 2019-01-01 |
Type | Rapport |
Taal | Nederlands |