De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Open access

Rechten:

Open access

Rechten:

Samenvatting

Dit inspiratieboek is uitgegeven naar aanleiding van het project ‘’Leren van spel”, dat financieel werd ondersteund vanuit RAAK- Sia. Een projectgroep bestaande uit
onderzoekers en lectoren vanuit verschillende hogescholen was verantwoordelijk voor de uitvoering. Vier hogescholen deden mee: Windesheim (Flevoland en Zwolle), Stenden Hogeschool en Saxion. Het doel van het project was om professionals, die werken met jonge kinderen, toe te rusten om spel in een rijke speelleeromgeving te
stimuleren en dit te koppelen aan leerdoelen binnen de cognitieve ontwikkeling en zelfsturing. In het project "Leren van spel" zijn op vijf locaties in Nederland leerkrachten en pedagogisch medewerkers samen in Professionele Leergemeenschappen (PLG’s) aan de slag gegaan om rijke speelleeromgevingen te ontwerpen, waarin kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen.

OrganisatieHogeschool Windesheim
AfdelingDomein Windesheim in Almere
LectoraatUrban Care and Education
Datum2019-01-01
TypeRapport
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk