De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De reken-meetles in een driejarige stamgroep

Bachelorthesis van de pedagogische academie voor het basisonderwijs

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

De reken-meetles in een driejarige stamgroep

Bachelorthesis van de pedagogische academie voor het basisonderwijs

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Onderzoek naar de manier waarop de stamgroepleider een effectieve rekenles kan geven binnen het domein meten in een driejarige bovenbouwstamgroep. Tijdens het onderzoek is gebruik gemaakt van een vragenlijst voor kinderen en stamgroepleiders over jenaplan tijdens de rekenles; een interview van stamgroepleiders over het geven van een rekenmeet-les en het niveau van de kinderen op de leerlijn meten; observaties in de klas met betrekking tot de werking van de driejarige stamgroep tijdens de rekenles en het geven van een reken-meetles door de stamgroepleiders; toetsen van de kinderen over het niveau van de kinderen op de leerlijn meten. Na uitvoer van het ontwerp kan geconcludeerd worden dat om een effectieve reken-meetles voor de stamgroep te verzorgen de stamgroepleider kennis moet hebben van de leerlijn meten en van het verzorgen van een denkinstructie waarbij het probleem oplossend vermogen gestimuleerd wordt en alle kinderen op hun eigen niveau tot een oplossing kunnen komen.

Toon meer
OrganisatieHogeschool KPZ
OpleidingLerarenopleiding Basisonderwijs
Datum2024-02
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk