Design thinking beyond post-its
17 cases om creatief in actie te komen, voor binnen en buiten het hboDesign thinking beyond post-its
17 cases om creatief in actie te komen, voor binnen en buiten het hboSamenvatting
Design thinking leert studenten te denken als een ontwerper. Dat is hard nodig: de uitdagingen die ze tegenkomen als professional vragen niet alleen om onderzoekende, maar ook om ontwerpende vermogens. Alleen voelt niet iedere student (of docent die de studenten moet begeleiden) zich automatisch creatief. Dit e-book biedt daarom verschillende creatieve manieren aan om van een probleem naar een oplossing toe te werken, door gebruik te maken van je verbeelding. En daarbij niet zo zeer alleen te denken als een ontwerper, maar vooral ook te doen. Want ontwerpen gaat over ileven, schetsen, maken, proberen en al creërend leren. De voorbeelden van prototypes en verbeelding zijn
heel concreet gemaakt en bieden aanwijzingen om zelf activiteiten te ondernemen die studenten verder kunnen helpen dan alleen post-its plakken. Zo krijg je de tools in handen om creatief in actie te komen, zonder per se van
tevoren te weten wat het eindresultaat gaat zijn. Ons motto hierbij: design thinking beyond post its. Want post-its plakken is een mooi begin, maar hoe kom je (nog) verder? Met dit e-book geven we een antwoord, door te laten zien wat concrete mogelijkheden zijn.
Organisatie | Hogeschool Inholland |
Afdeling | Domein Creative Business |
Lectoraat | Design Thinking |
Partners | Centre of Expertise Creative Innovation - Hogeschool van Amsterdam - SURF |
Gepubliceerd in | EduSources Hogeschool Inholland, Amsterdam |
Datum | 2024-05-01 |
Type | Boek |
ISBN | 9789077812624 |
Taal | Nederlands |