De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Ontwikkelend spelen

dramatherapie voor verstandelijk- en/pf meervoudig beperkte kinderen

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Ontwikkelend spelen

dramatherapie voor verstandelijk- en/pf meervoudig beperkte kinderen

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Met dit boek wil ik de dramatherapeuten overtuigen dat dramatherapie mogelijk is bij kinderen met een verstandelijk- en/of meervoudige beperking met een sociaal- emotioneel niveau tussen de 0 en 4 jaar. Per sociaal- emotionele fase is er een fase van de drama ontwikkeling toepasbaar die de sociaal- emotionele ontwikkeling kan stimuleren bij het kind. Er is namelijk ook ontwikkeling die je vanaf je geboorte doormaakt die je tot drama leidt. Deze drama ontwikkeling is dus toepasbaar binnen dramatherapie om de sociaal- emotionele ontwikkeling van het kind te stimuleren. Ik heb zelf een jaar gewerkt met deze doelgroep en aan de hand van de theorie van Margaret Mahler, gebaseerd op de sociaal- emotionele ontwikkeling, en de theorie van Phil Jones, gebaseerd op de drama ontwikkeling, heb ik werkvormen gemaakt die een positieve werking hebben op de sociaal- emotionele ontwikkeling van deze doelgroep

Toon meer
OrganisatieHogeschool Utrecht
OpleidingCreatieve Therapie
AfdelingInstituut Social Work
Jaar2011
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk