Hoekenwerk past altijd
Hoekenwerk binnen taalonderwijs in groep 3 aansluitend op de onderwijsbehoeften van de leerlingenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Hoekenwerk past altijd
Hoekenwerk binnen taalonderwijs in groep 3 aansluitend op de onderwijsbehoeften van de leerlingenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Dit onderzoek is verricht in het kader van de opleiding Master Special Educational Needs, met een vrij keuze profiel van onderwijseenheden. De vraag die in dit onderzoek centraal staat is: "Op welke wijze kan het hoekenwerk een bijdrage leveren aan het taalonderwijs in groep 3, aansluitend op de onderwijsbehoeften van de leerlingen?" De aanleiding tot deze onderzoeksvraag was het vastlopen in de huidige werksituatie rondom hoekenwerk in groep 3. Tevens bleek dit geen effectieve leertijd op te brengen. Het doel van het onderzoek is om te zoeken naar een manier om een vorm van hoekenwerk te vinden, zodanig dat deze past binnen
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2013 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |