De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

3453 Juf, ik mis zelfvertrouwen bij het schrijven van mijn verhaal

Dyslectische kinderen begeleiden bij het schrijven van teksten

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

3453 Juf, ik mis zelfvertrouwen bij het schrijven van mijn verhaal

Dyslectische kinderen begeleiden bij het schrijven van teksten

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Op onze basisschool bieden wij (taal)onderwijs vanuit het OGO principe. Wij werken met bredere doelen dan alleen de kerndoelen. De basisvoorwaarden om deze doelen in beweging te zetten zijn de basiskenmerken: emotioneel vrij zijn, nieuwsgierig zijn en zelfvertrouwen hebben. In de bovenbouw staat onderzoek doen in een thema centraal. Binnen dit thema worden teksten geschreven vanuit een zinvolle context, waardoor deze betekenisvol zijn. In de praktijk blijkt dat dit voor een dyslectisch kind niet voldoende is om de basiskenmerken te ervaren. Dit kind heeft hier een specifiekere begeleiding voor nodig. Dit onderzoek beschrijft hoe de leraar ervoor kan zorgen dat dyslectische kinderen zich emotioneel vrij voelen, nieuwsgierig zijn en zelfvertrouwen hebben bij het schrijven van teksten

OrganisatieFontys
AfdelingFontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg
Jaar2012
TypeMaster
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk