Investeer in docentprofessionalisering en AI: Interview met Kim Schildkamp en Pierre Gorissen
Pierre Gorissen; Bram Enning
Kritische meningsvorming in het vmbo
Daan van Riet (Onderzoeker); Myrthe Koenders (Onderzoeker)
Kijk, luister en voel
Eefje Smit (Onderzoeker); Hans Palings (Docent)
Ideologisch onderwijs niet in het belang van de leerling
Daan van Riet (Onderzoeker); Ward van der Meiden (Onderzoeker)
Kwaliteitscriteria voor het reken-wiskundeonderwijs op de pabo
Marjolein Kool (Onderzoeker); Hanneke van Doornik-Beemer (Onderzoeker); Ronald Keijzer (Onderzoeker); Michiel Veldhuis (Onderzoeker); Marc van Zanten (Onderzoeker)
‘Niet voegen naar huidige standaarden, maar studenten uitdagen ze te bevragen. Burgerschap in het mbo’
Daan van Riet (Onderzoeker); Michiel Waltman (Onderzoeker)
Kritisch burgerschapsonderwijs: per definitie op gespannen voet
Daan van Riet (Onderzoeker)
De rol van de docentonderzoeker
Marjanne Hagedoorn (Onderzoeker); Jantje Timmerman (Onderzoeker); Patricia Brouwer (Onderzoeker); Erica Wijnands-Pot (Onderzoeker)
Toekomstbestendig hoger onderwijs heeft docenten met onderzoekend vermogen nodig
Belinda Ommering (Onderzoeker); Sandra Wagemakers (Onderzoeker); Anna van der Want (Onderzoeker); Mechteld van Kuijk (Onderzoeker)
Toetsen om te leren
Charline Rouffet (Onderzoeker); Catherine van Beuningen (Onderzoeker); Rick de Graaff (Lector)