De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Kritisch denken als een 21ste-eeuwse vaardigheid : veelbelovende aanpakken voor de onderwijspraktijk

Open access

Rechten:

Kritisch denken als een 21ste-eeuwse vaardigheid : veelbelovende aanpakken voor de onderwijspraktijk

Open access

Rechten:

Samenvatting

Op basis van de ideeën van Kohnstamm en recente literatuur zijn kenmerken van effectieve instructie geïdentificeerd, die kritisch denken bevorderen. Aan de hand van specifieke benaderingen van aspecten van kritisch denken in diverse onderwijssectoren, wordt geïllustreerd hoe deze instructiekenmerken vorm kunnen krijgen in de onderwijspraktijk.

OrganisatieHogeschool Windesheim
AfdelingDomein Windesheim in Almere
LectoraatUrban Care and Education
Gepubliceerd inPedagogische Studiën VOR, Vol. 95 (2019), Uitgave: 5/6, Pagina's: 329-340
Datum2019-05-01
TypeArtikel
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk