Buitengewoon leren
Leerkrachten verhogen de betrokkenheid tijdens de rekenles door middel van buitenonderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Buitengewoon leren
Leerkrachten verhogen de betrokkenheid tijdens de rekenles door middel van buitenonderwijsWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop leerkrachten de betrokkenheid bij de rekenles van leerlingen in groep 3 en 4 d.m.v. buitenonderwijs kunnen vergroten. Het ontwerp bestaat uit opdrachtkaarten met (korte) rekenactiviteiten die door organisatievorm(en) en/of materiaalgebruik niet binnen zijn uit te voeren. Bij het onderzoek wordt gebruikt gemaakt van vragenlijsten voor de leerkrachten en observatie van de leerlingen. Na uitvoering van het ontwerp blijkt dat de leerlingen meer betrokken zijn. De leerkrachten merken het verschil en zijn tevreden, zij willen verder gaan met onderwerp.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Datum | 2017-05-31 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |