Automatiseren onderhouden
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Automatiseren onderhouden
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar de manier waarop leerkrachten kunnen begeleiden bij het automatiseren van rekenen met als verdieping het onderhouden bij automatiseren. Het doel is dus ook om in kaart te brengen hoe het proces van automatiseren werkt en wat de voorwaarden zijn om de leerling deze stap te kunnen laten zetten met de begeleiding van de leerkracht die passend is bij het automatiseerproces. Bij de uitvoer van het ontwerp is gebruik gemaakt van een vragenlijst voor leerlingen en leerkrachten, een diagnostisch rekengesprek met leerlingen en een interview met leerkrachten. Na uitvoer van het ontwerp kan geconcludeerd worden dat het onderhouden van automatiseren kan worden verbeterd door begeleiding gericht op motivatie, werkgeheugen, differentiatie en structuur.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Jaar | 2021 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |