Verzekeringsbemiddeling in een online omgeving
Verzekeringsbemiddeling in een online omgeving
Samenvatting
In het onderzoek wordt de volgende centrale vraag beantwoord: ‘Welke aanbevelingen ter verbetering van de tekst en van de wijze van aanbieden van informatie op de website van Aon Direct kunnen er worden gedaan, na toetsing van deze website aan, wat betreft de formele vereisten, de Europese richtlijn betreffende verzekeringsdistributie en aan, wat betreft de inhoudelijk eis ‘zorgplicht’, aan jurisprudentie en uitspraken van het Kifid.
Uit het onderzoek is gebleken dat de verzekeringskaart en polisvoorwaarden correct en niet misleidend zijn, zij het niet geheel duidelijk. Het service- informatiedocument op de website bevat op grond van de richtlijn verplichte informatie. Er blijkt verbetering mogelijk in omgang met de wensen en behoeften van de klant en de website moet bezoekers meer mogelijkheden bieden eenvoudig contact op te nemen met een medewerker. De verzekeringskaarten voldoen nog niet aan de eisen van het Bgfo en het is niet aan te bevelen i-icoontjes te gebruiken.
Wat betreft de zorgplicht gebruikt Aon een aanvraagformulier dat alle relevante vragen bevat. Aon moet de klant mogelijkheden bieden een gewijzigde situatie makkelijker door te geven. De website biedt voldoende informatie over de aard en inhoud van het verzekeringsproduct. Wel is het gebruik van i-icoontjes hier ook af te raden.
Organisatie | Avans Hogeschool |
Opleiding | HBO-Rechten |
Partner | Aon Nederland groep bv |
Datum | 2018-01-09 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |