Kindertelevisie: cultureel burgerschap in crossmediale context
Kindertelevisie: cultureel burgerschap in crossmediale context
Samenvatting
Televisiestudies is de opvolger van Inleiding televisiestudies, de eerste Nederlandstalige introductie op dit sterk gegroeide vakgebied. Televisie is nog altijd het grootste alles-in-één medium. Het biedt vermaak, debat en informatie. Het houdt ons op de hoogte van wat er in de wereld gebeurt in kaders die ons vriendelijk uitnodigend toch graag een bepaalde kant op sturen. Hoe voorziet televisie ons van wereldbeelden en hoe helpt het medium ons onszelf te herkennen als een bepaald soort persoon, burger of consument?
Organisatie | Hogeschool Inholland |
Afdeling | Domein Creative Business |
Domein Communicatie, Media en Muziek | |
Lectoraat | Media Cultuur & Burgerschap |
Gepubliceerd in | Televisiestudies Boom Lemma, Den Haag, Pagina's: 189-210 |
Jaar | 2011 |
Type | Boekdeel |
ISBN | 978‐90‐5931‐764‐2 |
Taal | Nederlands |