Verbinding verbroken; praktijkonderzoek
Verbinding verbroken; praktijkonderzoek
Samenvatting
Dit onderzoek is ontstaan vanuit de ontdekking dat er in de creatief therapeutische vakliteratuur vrijwel geen informatie te vinden is over de behandeling van de reactieve hechtingsstoornis, hoewel therapeuten deze stoornis wel degelijk in behandeling hebben. In dit onderzoek is (wetenschappelijke) literatuur over de reactieve hechtingsstoornis en praktijkgegevens vanuit interviews met beeldend therapeuten uit de kinder-jeugdpsychiatrie aan een kritische blik onderworpen om zo overeenkomsten en verschillen te ontdekken. Thema's die aan bod komen zijn de theoretische uitgangspunten, behandeldoelen en fasen, therapeutische houding van de ct'er en de gehanteerde definitie van de reactieve hechtingsstoornis binnen de nederlandse kinder-jeugdpsychiatrie
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Opleiding | Creatieve Therapie |
Afdeling | Instituut Social Work |
Jaar | 2007 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |