De digitale helpdesk voor verzekeringsvragen
Een onderzoek naar de werking van IBM Watson als digitale helpdesk binnen de verzekeringsbranche, en de implementatie van een prototypeDe digitale helpdesk voor verzekeringsvragen
Een onderzoek naar de werking van IBM Watson als digitale helpdesk binnen de verzekeringsbranche, en de implementatie van een prototypeSamenvatting
-Dit document is opgesteld in opdracht van Hogeschool Utrecht als onderdeel van het afstuderen. Hierin wordt teruggeblikt op de afstudeerperiode van Rick Koster, 4de jaar student Technische Informatica. De afstudeeropdracht is uitgevoerd bij het bedrijf Colimbra B.V. gedurende de periode van februari 2016 tot en met juni 2016.
Coimbra B.V. is een IT-partner die software ontwikkelt, beheert, implementeert en onderhoudt binnen de verzekeringsbranche. Eind 2015 is Colimbra partner geworden van het IBM Watson ecosysteem om een implementatie van IBM Watson te kunnen realiseren.
Binnen dit document staat de volgende onderzoeksvraag centraal:
Op welke manier kunnen vragen binnen de verzekeringsbranche, in natuurlijke taal, beantwoord worden met behulp van IBM Watson en hoe kan de werking hiervan bewezen worden met een prototype (proof of concept)?
Conclusie
Om deze vraag te beantwoorden is gekeken naar de beschikbare Watson services en welke van deze services relevant zijn om het gewenste prototype te realiseren
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Opleiding | ICT |
Afdeling | ICT |
Partner | Colimbra B.V. |
Datum | 2016-06-30 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |