30 jaar kranten in Nederland: consolidatie en monopolievorming
30 jaar kranten in Nederland: consolidatie en monopolievorming
Samenvatting
Hoofdstuk 4 in Mediamonitor. Mediabedrijven en mediamarkten 2012-2013
De Mediamonitor heeft als taak om concentratiebewegingen van mediabedrijven in kaart te brengen en na te gaan in hoeverre de pluriformiteit en de onafhankelijkheid van de media in gevaar komen. In dat kader wordt in dit rapport uitgebreid stilgestaan bij de ontwikkelingen op de regionale dagbladenmarkt. Om de context te schetsen is lector Massamedia en Digitalisering Piet Bakker gevraagd in een gastbijdrage de algemene ontwikkelingen op de dagbladenmarkt in de afgelopen decennia in kaart te brengen.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Afdeling | Kenniscentrum Communicatie en Journalistiek |
Lectoraat | Crossmedia Content Kwaliteitsjournalistiek |
Gepubliceerd in | De Mediamonitor. Mediabedrijven en mediamarkten 2012-2013 Commissariaat voor de media, Pagina's: 103-124 |
Jaar | 2013 |
Type | Boekdeel |
Taal | Nederlands |