Het ondersteunen van kennisontwikkeling van studenten in het beroepsonderwijs
het opzoeken en creëren van grenservaringenHet ondersteunen van kennisontwikkeling van studenten in het beroepsonderwijs
het opzoeken en creëren van grenservaringenSamenvatting
Kennisontwikkeling is voor studenten in het beroepsonderwijs dikwijls een lastig proces. Dit heeft onder andere te maken met de verschillende kennis die in verschillende contexten (bijvoorbeeld in het instituut of in de beroepspraktijk) aanwezig is. Daarnaast ervaren studenten de beroepspraktijk in veel gevallen als overweldigend en hebben zij vaak nog onvoldoende voorkennis om nieuwe inzichten daaraan te koppelen. Tegelijkertijd is de ondersteuning door beroepsopleiders vaak nog niet expliciet gericht op het ondersteunen van studenten bij het integreren van kennis. In dit hoodstuk proberen de auteurs inzicht te geven in hoe beroepsopleiders kennisontwikkeling van studenten in het beroepsonderwijs kunnen ondersteunen.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Afdeling | Kenniscentrum Educatie |
Kenniscentrum Leren en Innoveren | |
Lectoraat | Beroepsonderwijs |
Gepubliceerd in | Tussen opleiding en beroepspraktijk: het potentieel van boundary crossing Koninklijke Van Gorcum, Assen, Pagina's: 139-155 |
Jaar | 2016 |
Type | Boekdeel |
ISBN | 978-90-232-5375-4 |
Taal | Nederlands |