Sensorische dramatherapie voor kinderen en jongeren met een ernstig meervoudige beperking
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Sensorische dramatherapie voor kinderen en jongeren met een ernstig meervoudige beperking
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Een module met tien sessies speciaal ontwikkeld voor kinderen en jongeren met een ernstig meervoudige beperking. Er wordt aandacht besteed aan alle zintuigen door middel van een narratieve benadering. In elke sessie staat een zintuig central, zodat de cliënt de tijd krijgt om nieuwe ervaringen door te laten dringen. Doelen zijn onder andere de cliënt meer alert maken, minder agressief of mopperig, actiever in interactie.
Organisatie | Hogeschool Utrecht |
Opleiding | Creatieve Therapie |
Afdeling | Instituut Social Work |
Datum | 2012-05-15 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |