Jongeren naar Nederlands Dans Theater
Jongeren naar Nederlands Dans Theater
Samenvatting
Het Nederlands Dans Theater (hierna NDT) wil de bezoekcijfers onder jongeren laten stijgen, maar weet niet hoe het de jongerendoelgroep op een effectieve manier kan overtuigen een kaartje te kopen. Het doel van dit onderzoek is om NDT een marketingcommunicatieadvies te geven dat bijdraagt aan het vergroten van de jongerendoelgroep in de zaal. De centrale vraag luidt: ‘Hoe kan NDT, met het huidige aanbod, zijn jongerendoelgroep overtuigen om een voorstelling te bezoeken?’ Om tot een antwoord te komen op deze onderzoeksvraag zijn er vier deelproblemen geformuleerd: de huidige marketingcommunicatiestrategie van NDT, de theoretische onderbouwing omtrent overtuigingstechnieken, de huidige overtuigingstechnieken van NDT en de wijze waarop de overtuigingstechnieken kunnen worden ingezet om jongeren de overtuigen. De doelgroep van het onderzoek zijn jongeren die nog nooit een voorstelling hebben gezien en jongeren die slecht één keer een voorstelling hebben gezien.
Organisatie | Hogeschool Leiden |
Opleiding | Communicatie |
Afdeling | Faculteit M&B |
Datum | 2020-08-17 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |