Rolbeschrijving driegesprek schulddienstverlening
Praktijkonderzoek naar de rol- en taakverdeling van de betrokkenen binnen het werkproces rondom de toegang tot schulddienstverleningRolbeschrijving driegesprek schulddienstverlening
Praktijkonderzoek naar de rol- en taakverdeling van de betrokkenen binnen het werkproces rondom de toegang tot schulddienstverleningSamenvatting
Sinds 1 september 2016 is de kanteling schulddienstverlening in werking getreden. De buurtteamorganisatie Sociaal en Jeugd en Gezin, U-centraal, en de gemeente Utrecht hebben een notitie “aansluiting schulddienstverlening op het Utrechtse model van zorg, ondersteuning en jeugdhulp” vastgesteld. Er is een werkproces beschreven waarbij de buurtteammedewerker, generalist of medewerker van team informatie & advies, en de trajectbegeleider WenI van de gemeente Utrecht, betrokken zijn. Uit de praktijk komt naar voren dat de rolverdeling bij velen nog steeds verwarring veroorzaakt. In opdracht van de buurtteamondernemer van buurtteam Zuilen te Utrecht, is er een praktijkonderzoek gedaan naar de rol- en taakverdeling van het driegesprek in het werkproces rondom de toegang tot schulddienstverlening.
Organisatie | Hogeschool Leiden |
Opleiding | Sociaal-Juridische Dienstverlening |
Afdeling | Faculteit M&B |
Partner | Buurtteam Zuilen |
Datum | 2018-06-25 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |