De mythe van de eenzame ouder
Een onderzoek naar de dienstverlening van woningcorporatie Mitros ten aanzien van eenzame ouderenDe mythe van de eenzame ouder
Een onderzoek naar de dienstverlening van woningcorporatie Mitros ten aanzien van eenzame ouderenSamenvatting
Mitros is een woningcorporatie in Utrecht en Nieuwegein en is met haar 30.000 woningen één van de grotere corporaties in Nederland. Mitros heeft in haar ondernemingsplan allerlei doelstellingen en ambities geformuleerd, zodat het belangrijkste doel, het verhogen van de huurderstevredenheid kan worden bewerkstelligd. Om de dienstverlening naar huurders te verbeteren is Mitros onder andere bezig haar digitale dienstverlening te verbeteren. Echter, er is ook behoefte aan het verbeteren van de dienstverlening ten aanzien van eenzame oudere huurders. Met dit onderzoek wordt inzicht gegeven in de (praktijk)ervaringen van eenzame ouderen ten aanzien van het (opnemen van) contact met Mitros en wordt inzichtelijk gemaakt welke problemen en/of vragen eenzame ouderen hebben ten aanzien van het huren van de woning. Daarnaast wordt inzicht gegeven in de (praktijk)ervaringen van medewerkers van Mitros ten aanzien van het contact met de eenzame ouderen. Met de verkregen inzichten worden aanbevelingen gedaan over de wijze waarop Mitros haar dienstverlening kan verbeteren.
Organisatie | Hogeschool Leiden |
Opleiding | Sociaal-Juridische Dienstverlening |
Afdeling | Faculteit M&B |
Partner | Woningcorporatie Mitros |
Datum | 2018-06-01 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |