Passende competenties voor passend onderwijs
Onderzoek naar competenties in het basisonderwijsPassende competenties voor passend onderwijs
Onderzoek naar competenties in het basisonderwijsSamenvatting
De hoofdvraag van het hier gerapporteerde onderzoek luidt: Hoe kunnen leerkrachten qua competenties optimaal worden voorbereid op passend onderwijs?
Daarbij zijn de volgende drie deelvragen onderscheiden:
• Welke competenties hebben leerkrachten in het basisonderwijs nodig voor passend onderwijs en in welke mate beschikken zij daarover?
• Hoe werken basisscholen aan het verbeteren van de competenties in verband met passend onderwijs en welke vormen van aanpak zijn succesvol?
• Welke randvoorwaarden zijn van belang bij het verbeteren van de competenties in verband met passend onderwijs?
Organisatie | Hogeschool Leiden |
Afdeling | Faculteit Educatie |
Lectoraat | Passend Onderwijs/Inclusive Education |
Jaar | 2015 |
Type | Rapport |
ISBN | 978–90–5554–479–0 |
Taal | Nederlands |