Autonomie: je moet het willen
over autonomie geven, nemen, krijgen en pakken in excellentieonderwijs in mbo, hbo en woWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Autonomie: je moet het willen
over autonomie geven, nemen, krijgen en pakken in excellentieonderwijs in mbo, hbo en woWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Welke aspecten spelen een rol als het gaat om autonomie over je eigen leren in excellentie- en honoursonderwijs? Meer in het bijzonder: hoe geven docenten ruimte aan autonomie voor hun studenten, wat werkt in pedagogisch-didactisch opzicht en in welke context floreert dit? Met deze vragen in het achterhoofd gingen we in het najaar van 2020 op zoek naar aanknopingspunten en antwoorden. Daarbij hebben we docenten in honours- en excellentieonderwijs in het mbo, hbo en wo aan het woord gelaten over hoe het ze lukt en wat zij doen en laten in dit onderwijs om studenten autonomie te geven.
Organisatie | Hogeschool Rotterdam |
Lectoraat | Kenniscentrum Talentontwikkeling |
Datum | 2021-11-30 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |