De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Lecturers’ second chance in their careers : An integrative literature review on the transition into researcher roles

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Lecturers’ second chance in their careers : An integrative literature review on the transition into researcher roles

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

Universities of Applied Science in the Netherlands started in 2001 with an expansion of their core business teaching with research. Lecturers are confronted with novel researcher roles in combination with current teacher roles. Enhancing their research expertise is seen as fundamental for achieving a sustainable research climate. The aim of this study is to increase our understanding of key features of learning arrangements in newer universities to enhance the research expertise of lecturers.

OrganisatieHAN University of Applied Sciences
AfdelingAcademie Mens en Maatschappij
Lectoraten overig
LectoraatGoed Bestuur en Innovatiedynamiek in Maatschappelijke Organisaties
Jaar2011
TypeConferentiebijdrage
TaalOnbekend

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk