Competentiegevoel beïnvloeden door toepassing impliciet leren
Het effect op de competentiegevoelens van leerlingen door middel van de inzet van toolbox van impliciet leren tijdens een lessenreeks verspringen op het Radulphuscollege.Competentiegevoel beïnvloeden door toepassing impliciet leren
Het effect op de competentiegevoelens van leerlingen door middel van de inzet van toolbox van impliciet leren tijdens een lessenreeks verspringen op het Radulphuscollege.Samenvatting
Dit onderzoek heeft als een doel een antwoord te geven op de vraag of overwegingen voor impliciet leren tijdens het leerproces invloed hebben op het competentiegevoel bij de lerende. Er werd een praktijkonderzoek verricht, waarbij een interventiegroep een lessenreeks verspringen volgde volgens de nieuwste motorische inzichten. Een controlegroep kreeg les waarbij de nadruk lag op een technisch juiste uitvoering van de beweging en er met name verbale instructie werd gegeven. De PNSE - vragenlijst diende samen met een geoperationaliseerd logboek als meetinstrumenten. Uit de data werd geconcludeerd dat de interventie een positief effect veroorzaakt heeft op het competentiegevoel van de deelnemers.
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Leraar Lichamelijk Opvoeding |
Afdeling | Fontys Sport en Bewegen |
Datum | 2016-08-25 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |