De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Competentiegevoel beïnvloeden door toepassing impliciet leren

Het effect op de competentiegevoelens van leerlingen door middel van de inzet van toolbox van impliciet leren tijdens een lessenreeks verspringen op het Radulphuscollege.

Competentiegevoel beïnvloeden door toepassing impliciet leren

Het effect op de competentiegevoelens van leerlingen door middel van de inzet van toolbox van impliciet leren tijdens een lessenreeks verspringen op het Radulphuscollege.

Samenvatting

Dit onderzoek heeft als een doel een antwoord te geven op de vraag of overwegingen voor impliciet leren tijdens het leerproces invloed hebben op het competentiegevoel bij de lerende. Er werd een praktijkonderzoek verricht, waarbij een interventiegroep een lessenreeks verspringen volgde volgens de nieuwste motorische inzichten. Een controlegroep kreeg les waarbij de nadruk lag op een technisch juiste uitvoering van de beweging en er met name verbale instructie werd gegeven. De PNSE - vragenlijst diende samen met een geoperationaliseerd logboek als meetinstrumenten. Uit de data werd geconcludeerd dat de interventie een positief effect veroorzaakt heeft op het competentiegevoel van de deelnemers.

OrganisatieFontys
OpleidingLeraar Lichamelijk Opvoeding
AfdelingFontys Sport en Bewegen
Datum2016-08-25
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk