De oplossingsgerichte leerlingbespreking
De oplossingsgerichte leerlingbespreking
Samenvatting
De komst van Passend Onderwijs (2014) leidt tot een ondersteuningsbehoefte van leerkrachten om leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften gezamenlijk te bespreken om zo tot passende begeleiding te komen. Dit onderzoek richt zich op het oplossingsgericht bespreken van werkvragen die leerkrachten hebben in de begeleiding van deze leerlingen. De hoofdvraag: Op welke wijze kan oplossingsgerichte intervisie de competenties van leerkrachten vergroten in de planmatige begeleiding van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften? Uit de verzamelde conclusies en resultaten blijkt dat oplossingsgerichte intervisie leidt tot gesprekken waarin leerkrachten zich gehoord voelen en waarin zij in kaart brengen wat ze al goed doen en hoe zij de begeleiding van deze leerlingen kunnen verbeteren.
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Master Educational Needs |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Datum | 2017-05-24 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |