De zelfontdekking naar de psychologische basisbehoeften
Een onderzoek naar de basisbehoeften van de mens en de Divergent discovery style.Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
De zelfontdekking naar de psychologische basisbehoeften
Een onderzoek naar de basisbehoeften van de mens en de Divergent discovery style.Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
De Self-determination theory van Deci & Ryan (2000) beschrijft drie basisbehoeften die de motivatie kunnen bevorderen, namelijk competentie, verbondenheid en autonomie. Volgens Behets (2011) neemt de motivatie toe wanneer de docent de autonomie bij de leerling bevorderd. In dit artikel is onderzoek gedaan naar de basisbehoeften van de mens en de Divergent discovery style volgens het leerlinggestuurde onderwijsstijl van Mosston.
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Leraar Lichamelijk Opvoeding |
Afdeling | Fontys Sporthogeschool |
Datum | 2015-06-11 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |