Opbrengstgericht werken in het basisonderwijs
implicaties voor de kwaliteit van de leraarOpbrengstgericht werken in het basisonderwijs
implicaties voor de kwaliteit van de leraarSamenvatting
Deze lectorale rede gaat over een recente ontwikkeling die haar intrede heeft gedaan in het basisonderwijs: het opbrengstgericht werken. In de rede wordt eerst gekeken naar de methodiek van opbrengstgericht werken op schoolniveau en op klassenniveau. Als een school opbrengstgericht gaat werken, heeft dat ook gevolgen voor de leraar en de klas. In het tweede deel van de lectorale rede wordt dan ook ingegaan op de kwaliteit van de leraar die nodig is voor het goed opbrengstgericht kunnen werken en wordt een werkmodel gepresenteerd om de kwaliteit van de leraar te bestuderen. Tot slot wordt aandacht besteed aan de wijze waarop het lectoraat Leren en Innoveren een bijdrage levert aan de kwaliteit van leraren in opleiding en leraren die reeds werkzaam zijn in het basisonderwijs.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Kind en Educatie |
Lectoraat | Lectoraat Leren en innoveren |
Datum | 2010-10-06 |
Type | Lezing |
Taal | Nederlands |