Motiveren van plusleerlingen
Een onderzoek naar de invloed van compacten en verrijken op de motivatie van pluslln. t.o.v. taalMotiveren van plusleerlingen
Een onderzoek naar de invloed van compacten en verrijken op de motivatie van pluslln. t.o.v. taalSamenvatting
In dit onderzoek wordt onderzocht of de motivatie van leerlingen t.o.v. taal beinvloed kan worden door de reguliere taalmethode te compacten. Gedurende zes weken worden er enkele oefen- en herhalingslessen uit de reguliere taalmethode geschrapt en krijgen de kinderen daarvoor in de plaats verrijkende opdrachten. Gedurende dit proces houden zowel de leerlingen als de groepsleerkrachten een logboek bij. Aan de hand van een nul- en eindmeting wordt uiteindelijk gekeken of de motivatie daadwerkelijk beinvloed is door het compacten en verrijken van de taalmethode.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2012 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |