De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Motiveren van plusleerlingen

Een onderzoek naar de invloed van compacten en verrijken op de motivatie van pluslln. t.o.v. taal

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Motiveren van plusleerlingen

Een onderzoek naar de invloed van compacten en verrijken op de motivatie van pluslln. t.o.v. taal

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In dit onderzoek wordt onderzocht of de motivatie van leerlingen t.o.v. taal beinvloed kan worden door de reguliere taalmethode te compacten. Gedurende zes weken worden er enkele oefen- en herhalingslessen uit de reguliere taalmethode geschrapt en krijgen de kinderen daarvoor in de plaats verrijkende opdrachten. Gedurende dit proces houden zowel de leerlingen als de groepsleerkrachten een logboek bij. Aan de hand van een nul- en eindmeting wordt uiteindelijk gekeken of de motivatie daadwerkelijk beinvloed is door het compacten en verrijken van de taalmethode.

OrganisatieFontys
AfdelingFontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg
Jaar2012
TypeMaster
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk