De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Interactie tussen de studieloopbaanbegeleiders en de studenten van Fontys Automotive

Open access

Rechten:

Interactie tussen de studieloopbaanbegeleiders en de studenten van Fontys Automotive

Open access

Rechten:

Samenvatting

Binnen het Nederlandse Hbo-onderwijs is studieloopbaanbegeleiding een van de dingen die bijdraagt aan het studiesucces van de studenten. Om dit studiesucces te kunnen blijven realiseren, zal de studieloopbaanbegeleiding zo optimaal mogelijk moeten zijn (Mittendorf, 2014; Kappe 2017). Hierbij speelt onderzoek een grote rol. Binnen de kaders van dit afstudeeronderzoek, is er onderzocht hoe de interactie binnen de studieloopbaangesprekken tussen de studenten en de studieloopbaanbegeleider bij de Fontys opleiding Automotive eruit ziet. Ook is er onderzocht hoe deze zogenoemde ‘werkrelaties’ ervaren worden door zowel de docenten als de studenten. Het doel is om uiteindelijk door middel van een interventie ervoor te zorgen dat de studieloopbaanbegeleiding, waar nodig, geoptimaliseerd wordt. De onderzoeksvraag die hierbij centraal staat is: Hoe wordt de interactie tijdens de studieloopbaangesprekken van Fontys Automotive ervaren door de studenten en docenten?

Toon meer
OrganisatieFontys
OpleidingToegepaste Psychologie
AfdelingFontys HRM en Psychologie
LectoraatLectoraat Dynamische talentinterventies
PartnerLectoraat Dynamische Talentinterventies, Fontys Hogescholen
Datum2020-06-15
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk