Zonder differentiatie geen prestatie
Zonder differentiatie geen prestatie
Samenvatting
Door de verandering in het onderwijs door passend onderwijs vraagt dit heden ten dage meer van een docent. Er komen meer zorgleerlingen binnen, waardoor het meer van een docent zijn of haar pedagogische kwaliteiten vraagt. Die kennis moet je als docent dan paraat hebben.
Binnen de Bossche Vakschool valt op dat steeds meer docenten moeite hebben met de verandering van de doelgroep. De meeste zijn wel gewend aan zorgleerlingen, die waren er altijd al maar, door de verandering van de doelgroep ervaren docenten dat het lastiger is om te differentiëren tussen leerlingen. Dit is juist wel nodig door de verandering van de doelgroep.
In dit onderzoek wordt er gekeken, hoe docenten van de Bossche Vakschool hun competenties kunnen versterken om beter om te gaan met de verschillen tussen de leerlingen. Dit zal onderzocht worden door kwalitatief onderzoek onder docenten en kwantitatief onderzoek onder leerlingen.
Organisatie | Fontys |
Opleiding | Pedagogiek |
Afdeling | Fontys Pedagogiek |
Partner | De Bossche Vakschool (’s-Hertogenbosch) |
Datum | 2017-04 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |