De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Het voeren van een reflectieve dialoog over opbrengsten

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Het voeren van een reflectieve dialoog over opbrengsten

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

In dit onderzoek zijn ervaringen van de deelnemers aan de reflectieve dialoog op de onderzoeksschool in beeld gebracht met als doel inzichtelijk te krijgen of deze dialoog geschikt is om het gesprek over opbrengsten te bewerkstelligen. Derhalve was de onderzoeksvraag: Hoe ervaren leerkrachten en intern begeleiders op de onderzoeksschool het voeren van een reflectieve dialoog over opbrengsten?
Aan de hand van literatuurstudie zijn voorwaarden en vaardigheden voor de reflectieve dialoog uitgewerkt. De voorwaarden en vaardigheden zijn vervolgens verwerkt in items voor de onderzoeksinstrumenten. Om de onderzoeksvraag te beantwoorden, zijn vragenlijsten, interviews en observaties ingezet.

OrganisatieFontys
OpleidingMaster Leadership in Education
AfdelingFontys Kind en Educatie
Datum2019-05
TypeMaster
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk