De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Open access

Rechten:

Open access

Rechten:

Samenvatting

Hybride docenten combineren een baan in het onderwijs met een baan buiten het onderwijs. Behalve dat zij van waarde zijn binnen hun afzonderlijke banen kunnen zij ook een belangrijke verbindende schakel zijn tussen onderwijs en bedrijfsleven. Hierdoor zijn zij mogelijk in staat om 1+1=3 te verwerkelijken. Er is echter nog weinig bekend over hoe hybride docenten binnen scholen worden gefaciliteerd. Het lectoraat ‘Dynamische Talentinterventies’ van de Fontys Hogeschool HRM en Psychologie en het Lectoraat ‘Wendbare Onderwijsprofessionals' van de Fontys Lerarenopleiding Tilburg hebben de handen ineengeslagen om hier meer over te weten te komen. In dit document doen we verslag naar een onderzoek onder VO en MBO scholen naar hoe zij hun hybride docenten faciliteren en hoe dit wordt ervaren.

OrganisatieFontys
AfdelingFontys HRM en Psychologie
Fontys Lerarenopleiding Tilburg
LectoraatLectoraat Dynamische talentinterventies
Lectoraat Wendbare onderwijsprofessionals
Datum2020-06-16
TypeRapport
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk