De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Open access

Rechten:Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

De probleemstelling van deze scriptie is “Wij willen onderzoeken welke leerroute de meest positieve invloed heeft op de hoogintelligente leerling, omdat we, zowel op cognitief als op sociaal-emotioneel gebied, zo goed mogelijk willen aansluiten bij de ontwikkeling van het kind, ten einde hierin overwogen keuzes te kunnen maken ten aanzien van de toekomst van het hoogintelligente kind.”

De scriptie is verdeeld in een theorie-onderzoek en praktijkonderzoek.
In het theorie-onderzoek schrijven we vanuit verschillende bronnen over hoogbegaafdheid en hoogintelligentie, over de leerroutes die mogelijk zijn voor hoogintelligente leerlingen en we beschrijven wat Handelingsgericht werken inhoudt.
In het praktijkdeel van de scriptie geven we de visie en aanpak van verschillende scholen weer, evenals de visie van ouders en leerkrachten. Een belangrijk onderdeel van het praktijkonderzoek is de mening van hoogintelligente leerlingen die verschillende routes volgen en van studenten die op de basisschool versneld zijn.
Tot slot bespreken we de hypothesen die we vooraf hadden opgesteld en trekken een conclusie.

Toon meer
OrganisatieDriestar Educatief
AfdelingDriestar Hogeschool
LVO
Datum2013-01-08
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk