Share the light (Onderzoeks- en Adviesrapport)
Op welke wijze kan Lume haar contentstrategie optimaliseren voor meer engagement?Share the light (Onderzoeks- en Adviesrapport)
Op welke wijze kan Lume haar contentstrategie optimaliseren voor meer engagement?Samenvatting
Dit onderzoek is uitgevoerd in opdracht van Lume: een vrouwenbeweging om elkaar te bemoedigen, te inspireren en te helpen om hun geloof wereldwijd te delen. Lume hoopt dat de vrouwenbeweging een community wordt, waarbij de vrouwen engagen met elkaar en met Lume. Dit rapport onderzocht of de huidige contentstrategie aansluit bij de doelgroep.
De hoofdvraag van dit onderzoek is: ‘Op welke wijze kan Lume de huidige contentstrategie optimaliseren voor meer engagement bij de doelgroep te zorgen?’. De informatie is verzameld door best practices, deskresearch, literatuuronderzoek, enquête onder de doelgroep en interviews met experts en met vrouwen uit de doelgroep.
De huidige contentstrategie wil vrouwen bewustmaken en activeren. Dit gebeurt vooral online via het Hero, Hub, Hygiene model en met een influencer strategie. Vrouwen horen veel via anderen over initiatieven.
Het blijkt dat Lume de gedefinieerde cijfers gaat bereiken. De IPM+ scores van de social media zijn goed. Op Facebook is het aantal volgers nog niet wat was bedacht. Facebook is wel een goed kanaal om vrouwen naar de website te leiden. Daarnaast moeten er meer call to actions geplaatst worden op de website.
Lume bereikt online de goede doelgroep. Deze groep is vooral tussen 20:00 en 22:00 uur online. Persoonlijke berichten, quotes en winacties doen het goed. Er wordt nog weinig gereageerd op de berichten. Vrouwen zijn bang om verkeerd begrepen te worden. Daarnaast wordt interactie op social media minder. Berichten delen doen de vrouwen weinig. ‘Liken’ doen ze wel graag. De meeste vrouwen delen online over hun geloof.
Organisatie | Christelijke Hogeschool Ede |
Opleiding | Communicatie |
Partner | Verre Naasten |
Datum | 2019-06 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |