Ethiek en Supervisie
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Ethiek en Supervisie
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Ethiek is een wezenlijk aspect van supervisieprocessen. Dit artikel
bespreekt hoe morele vragen in supervisie methodisch bewerkt
kunnen worden, op basis van drie vormen van morele positiebepaling.
Belangrijk daarbij is het morele referentiekader van de supervisor.
Vraag is of de supervisor zich daarvan bewust is en van de
werking daarvan. De auteur bepleit openheid hierover naar de supervisant.
Organisatie | Christelijke Hogeschool Ede |
Lectoraat | Jeugd en Gezin |
Gepubliceerd in | Supervisie en coaching 28 (2) |
Datum | 2011-09-06 |
Type | Artikel |
Taal | Nederlands |