Keuzes maken in blended en flexibel onderwijs: #hoedan?
Lectorale redeKeuzes maken in blended en flexibel onderwijs: #hoedan?
Lectorale redeSamenvatting
Dit boek geeft een introductie op de onderzoeksthema’s van het lectoraat Digitale Didactiek van Avans Hogeschool en het onderzoekswerk dat door de kenniskringleden van het lectoraat gedaan wordt. Het lectoraat richt zich op vraagstukken rondom de inzet van digitale technologie in het huidig en toekomstig hoger onderwijs. Na een introductie over de geschiedenis van educatieve technologie, de randvoorwaarden voor een effectieve inzet van deze technologie en de relatie daarvan met de kwaliteit van het onderwijs, verkent Van der Stappen het thema digitale didactiek en bakent het onderzoeksthema voor het lectoraat af. Effectief gebruik van digitale technologie om het leren te versterken en verrijken, vraagt van zowel studenten als onderwijsprofessionals dat zij veel keuzes maken. Keuzes waarbij het ‘juiste’ antwoord niet voor het oprapen ligt. Van der Stappen bepleit dat het maken van deze keuzes vergelijkbaar is met navigeren door een onbekende en onbegrensde keuzeruimte. Vanuit die vergelijking schets zij dat het nodig is om studenten en onderwijsprofessionals hierbij houvast te bieden en beschrijft ze op welke manier het lectoraat tracht deze houvast te bieden.
Organisatie | Avans Hogeschool |
Afdeling | Expertisecentrum Future-Proof Education |
Lectoraat | Lectoraat Digitale Didactiek |
Datum | 2022-06-08 |
Type | Boek |
ISBN | ISBN 978 90 8130 910 3 |
Taal | Nederlands |