De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

ONE Festival promotie

Doelgroepgerichte contentmarketingstrategie- en productie voor de Bas van de Goor Foundation.

Open access

ONE Festival promotie

Doelgroepgerichte contentmarketingstrategie- en productie voor de Bas van de Goor Foundation.

Open access

Samenvatting

De BvdGF heeft moeite de doelgroep van jongeren met diabetes in de leeftijd van 18 tot 25 jaar te bereiken en te activeren. De foundation wil de doelgroep graag helpen met het managen van hun diabetes en hierdoor de kwaliteit van leven verbeteren. Mij is gevraagd een marketingcampagne te ontwerpen waarmee de doelgroep beter bereikt kan worden.
Het doel van deze scriptieopdracht is het ontwikkelen van een marketingcampagne waarbij gebruik wordt gemaakt van een videocontent die verspreid wordt via social media. Hiervoor is de volgende onderzoeksvraag opgesteld: Hoe kan de BvdGF met videocontent jongeren met diabetes in de leeftijd van 18 tot 25 jaar beter bereiken en activeren.
Gekozen is voor een methodische aanpak waarin het marketingproces in vier stappen is verdeeld. Deze scriptie beperkt zich tot het beschrijven van het strategische deel en de productie van de content. Looptijd en evaluatie van de campagne vallen buiten de inhoud van deze scriptie.
Om de hoofdvraag te beantwoorden is onderzoek gedaan naar de identiteit van de BvdGF en naar de unieke karaktereigenschappen van de doelgroep. Er is een 0-meting uitgevoerd waarin is vastgesteld wat de prestaties van de huidige online kanalen van de BvdGF zijn en hoe deze optimaal benut kunnen worden. Op basis hiervan is gekozen voor een passend marketingmodel.
Op basis van de resultaten van de deelonderzoeken is een campagne ontwikkeld waarmee de doelgroep in verschillende fases van het overweging proces met specifieke content kan worden bereikt. De content is volledig afgestemd op de kenmerken van de doelgroep, de communicatiestijl van de foundation en de specificaties van de kanalen waarop ze ingezet wordt.
Dit scriptieverslag is een creatieve verantwoording voor de ontwikkelde content marketingcampagne.




Toon meer
OrganisatieSaxion
OpleidingKunst en Techniek
Datum2019-02-01
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk