Hoe kan een guest journey de gastvrijheidsbeleving optimaliseren?
Het in kaart brengen van de guest journey om zo de gastvrijheidsbeleving te optimaliserenHoe kan een guest journey de gastvrijheidsbeleving optimaliseren?
Het in kaart brengen van de guest journey om zo de gastvrijheidsbeleving te optimaliserenSamenvatting
Om een toeristisch inspiratiepunt te kunnen openen op het DRU IP moet de guest journey in kaart worden gebracht. Hierbij is het van belang om inzicht te verkrijgen in de touch points waarop een gastvrijheidsbeleving wordt ervaren. Het moet inzichtelijk worden hoe een guest journey kan worden ingezet om de gastvrijheidsbeleving van gasten te optimaliseren. Tegenwoordig baseert de huidige toerist haar keuzes op basis van beeld en beleving (Achterhoek Toerisme, 2018). Het is belangrijk om te weten waar de kansen liggen voor het optimaliseren van de gastvrijheidsbeleving. Daarnaast wordt er onderzocht welke trends en ontwikkelingen de gastvrijheidsbeleving kunnen beïnvloeden. Hiervoor is onder andere inzicht nodig in de huidige gastvrijheidsbeleving onder gasten van andere inspiratiepunten. Ook wensen en behoeften van gasten zijn van belang. Door te kijken waar mogelijkheden zijn om tijdens de guest journey de beleving te optimaliseren kan de managementvraag worden beantwoord. In de toekomst kan de guest journey dienen als basis voor het meten van de gastvrijheid. Dit kan zich vormgeven in bijvoorbeeld een servicequality model. Om antwoord te krijgen op het managementvraagstuk is de volgende managementvraag geformuleerd: “Hoe kan DRU Inspiratiepunt de guest journey in kaart brengen om zo de gastvrijheidsbeleving van gasten te optimaliseren?”
Organisatie | Saxion |
Opleiding | Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs |
Datum | 2020-06-01 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |