De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

To what extent does the presence and perception of vegan labelling influence consumer purchase decisions?

Open access

To what extent does the presence and perception of vegan labelling influence consumer purchase decisions?

Open access

Samenvatting

Het onderzoeksproject richt zich op een cruciaal probleem in de voedingsindustrie: het al dan niet opnemen van veganistisch etikettering van producten, beïnvloed door onzekerheden over de voordelen en risico's ervan, effect op aankoopbeslissingen van consumenten. In het onderzoek wordt onderzocht in hoeverre veganistische Etikettering beïnvloedt deze beslissingen, met als doel duidelijkheid te verschaffen en bedrijven te helpen bij het bepalen van indien een dergelijke etikettering voordelig is. De primaire onderzoeksvraag is: "In hoeverre is de De aanwezigheid en perceptie van veganistische etikettering beïnvloeden de aankoopbeslissingen van de consument?" Dit is onderzocht door middel van deelvragen over de invloed van veganistische labels op aankoopbeslissingen, Voorkeuren voor veganistische producten boven niet-gelabelde producten, consumentenpercepties van veganistisch etiketten en ondersteuning voor het etiketteren van veganistisch voedsel.

Toon meer
OrganisatieAeres Hogeschool
AfdelingInternational Food & Agribusiness
PartnerAeres Hogeschool Dronten
Datum2024-07-07
TypeBachelor
TaalEngels

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk