De ontdekkingstocht start hier!
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
De ontdekkingstocht start hier!
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Onderzoek naar wat er nodig is om ‘onderzoekend en ontwerpend spel’ te implementeren in de kleuterklassen binnen het vrijeschoolonderwijs. Het zoeken naar de missende schakel bij het implementeren van onderzoekend spel bij kleuters waarvan de kleuterleerkrachten het hoofdonderdeel vormen in het ontwerp waarbij ze zelf middels een workshop de onderzoeks-cyclus doorlopen en enthousiast raken om met de handvatten en het stappenplan zelf onderzoekende activiteiten te initiëren. Een logboekevaluatie en activiteitenobservatie meten de vooruitgang waarin de mate van onderzoekende houding bij de kleuters toeneemt. Het ontwerp is succesvol te noemen aan de hand van de positieve feedback die aan de hand van een presentatie is beoordeeld.
Organisatie | Hogeschool KPZ |
Opleiding | Lerarenopleiding Basisonderwijs |
Jaar | 2020 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |