De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Reflecteren: reflecteren is leren

Afstudeeronderzoek

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Reflecteren: reflecteren is leren

Afstudeeronderzoek

Rechten: Alle rechten voorbehouden

Samenvatting

De hoofdvraag van dit afstudeeronderzoek luidt: Op welke manier kunnen de bovenbouwleerlingen van het Karrepad de leerlingen ondersteunen bij het reflecteren op de persoonlijke leerdoelen?

Praktijkvragen hierbij zijn:
- Draagt het product met reflectievragen bij aan wat de school en de leerkrachten willen bereiken? Hierbij gaat het erom dat de leerkrachten handvatten hebben, zodat de leerlingen goed op zichzelf kunnen reflecteren.
- Is het product uitvoerbaar en werkbaar voor leerlingen in de groepen 5 tot en met 8 van het Karrepad.

Bevat als aparte bijlagen: Stappenplan leerkrachten: Reflecteren door leerlingen + Reflectie en evaluatie Reflecteren doe je zo! met reflectievragen voor de bovenbouwleerlingen


OrganisatieHanze University Groningen
OpleidingOpleiding tot Leraar Basisonderwijs Pabo
AfdelingPedagogische Academie
PartnerOBS het Karrepad te Groningen
Datum2022-10-13
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk