Leer mij mijzelf en mijn klas kennen
Een onderzoek naar het versterken van leerkrachtvaardigheden om de autonome motivatie van kinderen te verhogen tijdens IPCLeer mij mijzelf en mijn klas kennen
Een onderzoek naar het versterken van leerkrachtvaardigheden om de autonome motivatie van kinderen te verhogen tijdens IPCSamenvatting
Op o.b.s. Buitenvree wordt er vanaf groep 2 gewerkt met het International Primary
Curriculum (IPC). Dit betekent dat er in de klas gewerkt wordt met thema’s
waarbinnen de vakken geschiedenis, aardrijkskunde, natuur, techniek, ICT en
beeldende vorming zijn verwerkt. Leerkrachten dienen zelf een les te ontwerpen
aan de hand van suggesties die door de methode worden aangeboden. Volgens
leerkrachten komt het regelmatig voor dat kinderen tijdens de les niet gemotiveerd
zijn. Dit resulteert in orde verstorend gedrag en werkstukken die niet aan de
gestelde criteria voldoen. In een mondeling vooronderzoek geven kinderen aan
lessen niet leuk of interessant te vinden waardoor ze tijdens de les liever andere
dingen doen. Met samenvatting in het engels
Organisatie | Hanzehogeschool Groningen |
Opleiding | Master Talentontwikkeling en Diversiteit |
Afdeling | Pedagogische Academie |
Partner | O.b.s. Buitenvree, Coevorden |
Jaar | 2017 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |