Do philosophers of education dare be inspired by forerunners such as Nietzsche?
Transformation of the mind towards an affirmative and generative awarenessWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Do philosophers of education dare be inspired by forerunners such as Nietzsche?
Transformation of the mind towards an affirmative and generative awarenessWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
What comes after postmodernism and how will this affect educational theory and, I would add, educational practices? I will take up these challenging questions by interpreting present times as a period of transformation towards a new kind of awareness. Nietzsche—for some the father of postmodernity, for me a visionary thinker who ‘presenced’ what was coming—has already explored this transformation.
This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in "Educational Philosophy and Theory" on 11/25/2018, available online: https://doi.org/10.1080/00131857.2018.1461383.
http://henriettajoosten.nl/
Organisatie | De Haagse Hogeschool |
Afdeling | Faculteit IT & Design |
Lectoraat | Lectoraat Filosofie en Beroepspraktijk |
Gepubliceerd in | Educational Philosophy and Theory Taylor & Francis, London, Vol. 50, Uitgave: 14, Pagina's: 1418-1419 |
Datum | 2018-11-25 |
Type | Artikel |
DOI | 10.1080/00131857.2018.1461383 |
Taal | Engels |