De positie van godsdienst/levensbeschouwing in het leergebied Mens en maatschappij: een evaluatie van kansen en bedreigingen in de vernieuwde onderbouw
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
De positie van godsdienst/levensbeschouwing in het leergebied Mens en maatschappij: een evaluatie van kansen en bedreigingen in de vernieuwde onderbouw
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Het onderzoek in deze scriptie richt zich op de Vernieuwde Onderbouw van het Voortgezet Onderwijs met als kernvragen:
1. heeft de integratie van Godsdienst/levensbeschouwing in het leergebied Mens en maatschappij belangrijke voordelen, kansen opgeleverd?
2. Zijn er belangrijke schaalvoordelen op basis waarvan de integratie in het leergebied een gelukkige keuze was?
3. Is er sprake van gemiste kansen, bedreigingen waardoor het vak Godsdienst/levensbeschouwing in een geïntegreerd leergebied juist (verder) wordt weggedrukt in de marge?
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Hogeschool Theologie Levensbeschouwing |
Jaar | 2008 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |