Op weg naar effectief spellingonderwijs
Aanbevelingen om het voortgezette spellingonderwijs van de onveranderlijke woorden te verbeterenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Op weg naar effectief spellingonderwijs
Aanbevelingen om het voortgezette spellingonderwijs van de onveranderlijke woorden te verbeterenWij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
'Begin van het schooljaar een nieuwe groep met nieuwe kinderen. En voor de zoveelste keer verbaas ik me erover hoeveel kinderen zwak zijn in spelling, hier een achterstand in hebben en geremedieerd moeten worden. Waar ligt dat aan? Deze vraag heeft geleid tot onderzoek naar oorzaken en verklaringen van dit fenomeen en hoe dit verminderd kan worden. Hierbij is gekeken naar de huidige situatie in de praktijk, de methode en secundaire theorie. Deze gegevens zijn met elkaar in verband gebracht en vergeleken. Op basis van deze uitkomsten, heb ik aanbevelingen gedaan om het spellingonderwijs te verbeteren en meer opbrengstgericht te maken. De aanbevelingen zijn praktisch uitgewerkt en direct toe te passen in de dagelijkse praktijk.
Organisatie | Fontys |
Afdeling | Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg |
Jaar | 2011 |
Type | Master |
Taal | Nederlands |