Samen spelen, samen delen : Een onderzoek naar het op een spelende manier toepassen van de ontwikkelings- en leerlijnen bij kleuters waarbij passend onderwijs voor ieder kind ontstaat
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samen spelen, samen delen : Een onderzoek naar het op een spelende manier toepassen van de ontwikkelings- en leerlijnen bij kleuters waarbij passend onderwijs voor ieder kind ontstaat
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Kleuters leren op een spelende manier. Toch moeten ook zij aan bepaalde kerndoelen voldoen. Hoe behaal je een doel met kleuters waarbij ze wel spelend blijven leren?
Daarnaast is het ook belangrijk dat er gelet wordt op elk individu, zodat er passend onderwijs kan ontstaan voor elk kind.
De leerkracht kan gebruik maken van didactische impulsen, daarnaast biedt handelingsgericht werken een groepsplan. Met behulp van dit groepsplan krijg je de leerlingen scherp en zie je wat elk kind nodig heeft.
Een onderzoek met handreikingen voor in de praktijk.
Organisatie | Christelijke Hogeschool Ede |
Opleiding | Leraar Basisonderwijs |
Datum | 2011-01-26 |
Type | Bachelor |
Taal | Nederlands |